Welcome to Maria Camelya Blog. Feel free to place order by sms 0196717809's...

Leave your URL,I'll visit soon :D

Followers

Produk Terkini

Barang2 y ade bulan November ni..yeyyyy...,siapa y mencari2 nk beli dkt mana,boleh pmsy 0196717809

* ABP26 PURPLE
* ABP26 FOR WOMEN
* AMIRNA TABLET
* ALPHA LIPID SDII
* AL RAZI SERUM
* AL-RAZI SOAP
* AURAWHITE AURASHINE
* AURAWHITE AURASLIM SHAKE
* AURAWHITE 900,000MG
* AURAWHITE STEMCELL
* AURAWHITE BUBBLY
* AURAMEN TURBO COLLAGEN
* AMYERA FLAWLESS SKINCARE

* BLACKHEAD SERUM
* BABIES BLINK BIASA
* BABIES BLINK LIMITED
* BABIES BLINK 5 IN 1
* BABIES BLINK 7 DAYS WHITENING 1 SET
* BABIES BLINK 7 DAYS WHITENING (LOOSE)
* BELLA SINUS
* BEST SLIM
* BVR COLLAGEN
* BVR SCRUB
* BELLEZA
* BLV PINKY FOUNDATION
* BABY MOLLY FOUNDATION

* CLEAN AND SMOOTH HAIR REMOVER
* CHRISZEN KOD 01, 02 DAN 03
* COLLAGEN PLUS VIT E SET

* DNARS SET NORMAL & JERAWAT
* DNARS TONER COLLAGEN
* DNARS TONER TREATMENT
* DNARS BODY SOAP
* DNARS SABUN NORMAL/JERAGAT
* DNARS SABUN COLLAGEN
* DNARS MAGIC DAY CREAM/JERAGAT
* DNARS MAGIC DAY CREAM JERAWAT
* DOUBLE STEMCELL
* DTRIM

* EGG MASK
* EZYSLIM
* FEELVOGUE
* FELINNA CMC 60 CAPLSULES
* FLORAL MASK

* GLUTACELL
* GARNICIA BURNER

* HARUM MALAM
* HIGH BEAM
* HEIGHT UP
* HIGH WAIST PANTIES

* INAYAH BOOSTER
* IZEARA 6 INC SERUM
* IBU PUTIH COLLAGEN DRINK
* IBU PUTIH KRIM NINASKINCARE
* IBU PUTIH OXYGEN WHITE SET NINASKINCARE (IPOW)
* IBU PUTIH JANNA LAWWA

* KCOLLY SWEET 17
* KWHITE 38
* KAWAII COLLAGEN + FREE PILL

* LADY SECRET BUST UP + FREE SHAKER
* LIPSTIK COLLAGEN DHERBS
* LAROME

* MAIXARA C-SENTIAL HA
* MIRACLE SLIMMING
* MYMI WONDERPATCH (PERUT)
* MYMI WONDERPATCH (KAKI)
* MELISSA BEAUTY AURA BABIES SAKURA (ORANGE/BLACKCURRANT)

* NOUR AIN 3 IN 1
* NOUR AIN 4 IN 1 (SET EXCLUSIVE)
* NOUR AIN FACIAL TONER
* NOUR AIN SERUM
* NOUR AIN SOAP

* OPA SNOWCLASSIC
* OVISPA
* OXYGEN CELL CREAM

* PUTIH COLLAGEN DARA ANGGUN
* PEARL WHITE JAMU JELITA
* PERLA COFFEE
* PERLA CHOC
* PERLA JUICE
* PERLA DUST

* ROYAL SLIM
* ROYAL DETOX PLATINUM
* RADIANCE SIGNATURE
* RELIAN MASCARA

* SABUN ALPHA ARBUTIN
* SERUM ARBUTIN
* SABUN ARGAN SECRETLEAF
* SABUN SUSU BERAS KBROTHER
* SABUN MARINE ESSENCE
* SATIN SKINZ
* SNE KAPSUL
* SNE BEAUTSKIN
* SELFIE SKINCARE
* SURE KENCANG
* SHEISHEIDO MASK BLACK & WHITE

* TREENEA

* WONDERGLOW GOLD (OUT OF STOCK)
* WIS PUTIH SKINCARE
* WIS PUTIH SIMEN SERUM
* WIRA MALAM

* VARIABLE Y
* VGRIP
* VENE LOSYEN

* ZOFEA BEAUTY

#sayajual

Facebook akan ditutup pada 15 March!!!



Facebook akan ditutup pada 15March!!! Boleh percaya ke??? Facebook is one of the important thing dalam setiap manusia yang gemar melayari internet pada masa kini. Secara logic, memang tidak mungkin Facebook akan ditutup. Tetapi dek kerana, kehandalan pencipta Facebook Mark Zuckerberg yang menyambungkan dunia zaman lama dengan dunia zaman kini, pengguna Facebook mencapai berbillion akaun.Mustahillah FB akan ditutup. Anda Setuju?? Semestinya ya!
         Jika dilihat, bukan orang perseorangan sahaja yang menggunakan FB, tapi, artis, menteri, pejabat,organizer pendek kata, semua lah menggunakan FB. Malahan anak baby yang baru keluar dari perut pun dah ada FB(parents mereka buatkanlah).Jadi bagaimana boleh datangnya FB akan ditutup?? Anda disarankan baca sehingga akhir ayat ya...


       Tetapi, adakah anda perasan,ramai remaja sekarang yang bagaikan 'kembar siam' dengan akaun Fb masing2. Setiap perbuatan nak di 'update' status di FB. Even posman dtg anta surat pon nak di update nya.Tidakkah itu penyakit 'terbesar' yang sedang melanda? Mana tidaknya, remaja sekarang melekat je dgn fb sepanjang masa. Bahaya tu. Ada sesetengah yang tidak keluar bersosial, disebabkan FB.Di fb anda boleh berjmpa dengan berjuta-juta manusia scr maya. Tapi secara zahirnya, ianya tidak elok tau.
   Ibu bapa juga pasti risau tentang keadaan anak mereka yang sebegini. Mereka tidak banyak mengetahui tentang dunia luar.Even di internet mereka boleh mencari segala-galanya, tetapi keadaan nya berbeza dengan mereka yang mengalaminya secara zahir. Bukan secara maya. Disebabkan ini lah ada artikel yang mengatakan FB akan ditutup. 

     Didalam artikel di website ini Mark Zuckerberg ada mengatakan bahawa, dia tidak rasa menutup FB 1 perkara yang susah. Beliau boleh melakukannya. Beliau memang boleh. Tetapi, pengguna FB boleh kah?? Di artikel yang sama terdapat juga mereka yang mengatakan bahawa ' Apa yang akan saya buat tanpa FB? sayang menghabiskan masa hampir 10jam setiap hari dengan mengadap FB." WOW!!!! 10jam??!!! 
    Jadi, anda boleh lihat sekarang mengapa FB memberi pengaruh besar kepada manusia pada masa kini. Walaupun privacy di FB adakalanya tidaklah privacy sangat. Kerana asasnya semua orang boleh melihat apa yang kita update di FB.Melainkan kita setting privacy tersebut. Jadi berhati-hati ya. ;)

    Selain masalah remaja, FB juga menjadi punca pecahnye beberapa kod-kod rahsia kerajaan. Ini menyebabkan banya dokumen2 penting kerajaan berjaya diceroboh dan dicuri oleh pengguna-pengguna FB sendiri.Bagaimana mereka lakukan?Itu saya tidak pasti. Inilah penyebab2 kenapa FB ada diumumkan akan ditutup pada 15March. Sejauhmana kebenaran berita tersebut, kita nantikan 15March. ;)


   Tetapi jika kita pandang secara keseluruhan, FB perlu di kekalkan. Rosak atau kurangnya sosial seseorang bukan lah terletak pada FB. Sekira individu itu sendiri inginkan bersosial, bukan FB yang dipersalahkan. Tentang pecah kod rahsia tu pula, pihak2 yang mempunyai rahsia2 syarikat perlulah berhati2 menyimpan password atau kunci2 yang menyenangkan penceroboh menyeroboh. Bukan Fb yang salah. Fb hanya direka untuk menyatukan mereka antara satu sama lain.


   Faedah2 yang kita dapat lihat di FB adalah seperti, kita dapat berjumpa dengan rakan kita yang telah terpisah 10,20,30,40 dan ada yang 50 tahun lamanya. Dengan fb mereka dapat berjumpa. FB berjaya membuat sistem pemasaran yang mudah bagi penjual-penjual atau peniaga-peniaga bersar mempromosikan perniagaan mereka. Tidakkah ini sangat membantu mereka. Seperti contoh, perniagaan 'Gadis' dapat dikembangkan dengan bantuan FB. Beliau dapat menjual jubah dan shawl serta accessories kepada pembeli/ pengguna internet. Beliau juga dapat menjual Lens kepada pelanggan.


 


    Dengan kekayaan Mark Zuckerberg sekarang ini yang mencecah $ 7.9 billion!. WOW if FB tutup pun, dia xkesah dah kan.. Jadi, Usahlah kita salahkan FB sekiranya etika kita sendiri yang tidak betul. Jadi, renung2kan dan selamat beramal. ;)
   

No comments:

Post a Comment